جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
ه

حوزه/ حجت الاسلام بارانی گفت: اخراج آمریکا از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی تقاص خون شهدای مقاومت از سلیمانی تا هنیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام بارانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رودان، با تسلیت شهادت میهمان ملت ایران و افتخار امت اسلام شهید حاج اسماعیل هنیه، اظهار داشت: شهید هنیه بصیرترین شخصیت برجسته فلسطینی بود که هیچ گاه اجازه نداد مقاومت فلسطین به سمت سازشگران میل کند و از طرف دیگر با شناخت دقیق توطئه‌های محور عربی و غربی از رویارویی مردم فلسطین با ایران اسلامی جلوگیری کرد و حماس را در رأس مقاومت فلسطین نگه داشت.

وی رژیم صهیونیستی را روبه زوال ارزیابی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در وضعیت تنفس مصنوعی است و این شرارت‌ها همگی گواه روشن این ادعاست، اما باید بداند این جنایت در تهران قلب ملت میهمان نواز ایران را جریحه دار و هر ایرانی باغیرت، با شرافت و باعزت در برابر این جنایت نمی‌تواند ساکت باشد، زیرا ایران و ایرانی در تاریخ و عالم شهره به میهمان نوازی است و با این جنایت بغضی در قلب و جان ملت ایران نهفته شد، که جز با مجازات سخت شما باند جنایتکار عالم تسکین نخواهد یافت.

حجت الاسلام بارانی خاطرنشان کرد: ساکنین سرزمین‌های اشغالی باید منتظر عذابی سخت باشند و به حول قوه الهی این اتفاق دور و دیر نخواهد بود، شما از خط قرمز دیگری عبور کردید و میهمان عزیز ما را شهید کردید و امروز هر ایرانی عاشورایی خود را موظف به خون خواهی این خون پاک بر زمین ریخته می‌داند.

وی تأکید کرد: شهادت افتخار امت اسلام است، اما شما موش‌های کثیف از مرگ هراسانید لذا به زیر زمین رفته‌اید و در پناهگاهید، اما بدانید یا باید تا ابد آنجا بماند که همانجا هم به سراغتان خواهیم آمد یا باید زندگی جهنمی را تحمل کنید.

امام جمعه رودان، ضمن تبیین نقش آمریکا در جنایات منطقه، تصریح کرد: آمریکایی که خود عامل و در رأس جنایات منطقه است، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نماینده آنها از اوضاع غرب اسیا ابراز نگرانی می‌کند در حالی که همگان اطلاع دارند در تمام جنایات و خون ریزی‌ها در منطقه رد پای آمریکایی‌ها وجود دارد، لذا اگر می‌خواهید این منطقه روی آرامش بگیرد باید گورتان را از این منطقه گم کنید و قلاده این سگ هارتان را هم بگیرید و با خود ببرید و این فقط صلاح منطقه نیست، بلکه صلاح خودتان هم هست چرا که اگر خود نروید با بی‌آبرویی بیرون خواهید شد و این تقاص قطعی خون‌های پاک شهدای مقاومت از سلیمانی تا هنیه است.

وی اتحاد امت اسلام و تقویت همدلی محور مقاومت را از برکات خون این شهید دانست و عنوان کرد: مهمترین رهبر شیعیان جهان در حال اقامه نماز برای عروج روح رهبر مقاومت سنی است و این اتحاد امت اسلام کور کننده جبهه کفر و نفاق است و بیشتر از موشک‌ها و گلوله‌ها صهیونیست را به وحشت می‌اندازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رودان، با گرامیداشت روز خبرنگار ابراز کرد: خبرنگاران، سربازان در میدان جنگ نرم و نقش کلیدی در ساختن افکار عمومی جامعه و در رویارویی با تهاجم رسانه‌ای دشمن دارند، لذا پیشگامان خط مقدم نظام اسلامی هستند و انتظار می‌رود که بر اساس این رسالت خبری امیدآفرین در جامعه باشند.

وی ابراز کرد: در اخبار علاوه بر سرعت، دقت، صحت، روزامدی، مستند بیان کردن و باور پذیر بودن برای مخاطب، باید رعایت مصالح ملی و امنیت ملی جامعه را هم داشته باشند.

حجت الاسلام بارانی، با گرامیداشت روز شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد: در پدیده مدافعان حرم جنبه قدرت بازآفرینی انقلاب، از مهمترین جنبه‌هاست و حضور مدافعان حرم نشان داد که انقلاب اسلامی قدرت بازآفرینی و استمرار همان شور و حماسه‌ اوّل انقلاب را دارد.

وی با اشاره به انحراف انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند انقلاب فرانسه و شوروی از اهداف و شعارهای اولیه خود پس از گذشت سال‌ها، یادآور شد: در جمهوری اسلامی هم بعضی انتظار داشتند اینگونه شود، اما حضور مدافعان حرم نشان داد که بعد از چهار دهه هنوز آن انگیزه وجود دارد و بسیاری از این جوانان مدافع حرم، نه امام و نه دوران دفاع مقدّس را دیدند، اما با همان انگیزه، گاهی بهتر و گاهی روشن‌بینانه‌تر می‌روند و می‌جنگند و این امر باطل کننده همه تحلیل‌های مادی رایج در دنیاست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha